Gwarancją 24 m-ce objęty jest cały asortyment mebli sprzedawanych w naszych sklepach. Kupujący dysponuje prawem do zgłoszenia każdej jego nieprawidłowości, niezgodności towaru z umową, wady - ujawnionych w tym okresie. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdego zgłoszenia w terminie 14 dni od daty jego złożenia - w przypadku reklamacji niezasadnych, będzie to również termin w jakim poinformuje Reklamującego o swoim stanowisku.
Dla większości zgłoszeń reklamacyjnych, podany termin (14 dni) powinien być wystarczający dla ostatecznego usunięcia niezgodności (wady) produktu, gdyby jednak tak się nie stało, nastąpi to tak szybko jak tylko będzie możliwe.
Za zasadną uznana zostanie każda niezgodność z umową ( wada ) produktu - zgłoszona przed upływem dwóch miesięcy od wykrycia oraz nie później niż dwa lata po zakupie - z wyjątkiem mechanicznych uszkodzeń do których doszło po wydaniu mebla z salonu oraz takich które wynikają z niestosowania się do zaleceń montażu i konserwacji mebli, zawartych w dostarczonych przez producenta instrukcjach.
Dlatego niezwykle istotne jest, by odbierając zakupiony produkt, dokładnie sprawdzić jego jakość oraz stan w jakim został dostarczony, a przed samodzielnym jego montażem zapoznać się z instrukcją i uwagami producenta.
Sposoby konserwacji i czyszczenia materiałów użytych do produkcji.
Gwarancja producenta
Korzystając z gwarancji udzielonej przez producenta, należy pamiętać, że zgłoszenie zostanie rozpatrzone i załatwione wg. zasad zawartych w wystawionej przez niego Karcie Gwarancyjnej Produktu. Wszystkie wymienione w niej terminy i tryb postępowania są elementami dobrowolnej umowy pomiędzy Kupującym a Gwarantem, przy czym to Kupujący decyduje czy chce do niej przystąpić. W przypadku kiedy Kupujący uzna że zawarte w niej zapisy nie są dla Niego korzystne, lub jeżeli w ogóle takiego dokumentu nie otrzymał, skorzystać może z udzielanej przez Sprzedawcę gwarancji 24 m-ce.
Reklamacje
Wysoka jakość produktów oferowanych w naszych Salonach nie zwalnia nas z odpowiedzialności za ewentualne wady ujawnione w trakcie ich użytkowania, każdy taki przypadek powinien zostać zgłoszony przed upływem dwunastu miesięcy od wykrycia i nie później niż dwa lata po zakupie produktu. Można to zrobić w jeden z podanych niżej sposobów:
· osobiście - udając się do Salonu w którym dokonano zakupu
· listownie - wysyłając list polecony na adres Salonu
W każdej informacji powinny znaleźć się: nazwa produktu, data jego zakupu, adres i numer telefonu osoby zgłaszającej reklamację, szczegółowy opis występujących wad produktu - podany w oparciu o instrukcję montażu oraz tryb według którego reklamacja ma zostać rozpatrzona (gwarancja udzielona przez producenta lub odpowiedzialność sprzedawcy, czyli gwarancja udzielona przez nasze sklepy).
Wszyscy nasi pracownicy posiadają właściwe przeszkolenie co do treści jakie wymagane są do właściwego wypełnienia zgłoszenia reklamacyjnego i chętnie służyć będą pomocą.
Konserwacja i czyszczenie
Istnieją generalne zasady utrzymania i konserwacji, stosowane do wszelkich materiałów, które stanowią obicia mebli tapicerowanych. Stosowanie i przestrzeganie kilku prostych wskazówek pozwoli przedłużyć żywotność państwa mebli i zapewni satysfakcję z ich użytkowania.
Fundamentalną zasadą jest: im szybciej zareagujemy na zabrudzenie, tym większe szanse na jego pozbycie się. Przed użyciem środka do czyszczenia tapicerki należy sprawdzić jego działanie na mało eksponowanej części mebla, aby uniknąć uszkodzenia tkaniny np. odbarwienia z powodu zbyt agresywnego działania środka.
Naturalna skóra: skóra w trakcie obróbki w garbarni zostaje odpowiednio spreparowana z wykorzystaniem wielu substancji nawilżających, które nadają jej miękkość i elastyczność. Wraz z upływem czasu, konieczne staje się ich uzupełnianie. Zaleca się konserwację i czyszczenie skóry co 3-6 miesięcy w zależności od jej gatunku i stopnia eksploatacji wyrobu. Jest wskazane, aby dokonać pierwszego zabiegu konserwującego od razu po kupnie wyrobu ze skóry, co znacznie ułatwia jego kolejne czyszczenie i może zapobiec powstaniu trudno usuwalnych zabrudzeń. W trakcie czyszczenia specjalnymi preparatami należy zwrócić uwagę zwłaszcza na miejsca mocno naciągnięte i takie, które mają kontakt z ludzką skórą i włosami (podłokietniki, oparcia, zagłówki itp.) Wykorzystanie specjalnej do czyszczenia skór gąbki i piany jest najbardziej efektywnym czyszczeniem - gąbka doskonale układa się do porów skóry, a piana penetruje, spulchnia i wiąże zabrudzenia. Wykorzystuj tylko gwarantowane preparaty do skór. Zwykłe domowe środki czyszczące mogą spowodować wiele szkód (np. odbarwienia) i drogich napraw.
Eko skóra: jest materiałem syntetycznym, skóropodobnym, należy czyścić ją regularnie roztworem mydła w ciepłej wodzie z użyciem miękkiej szmatki lub gąbki, miejsca bardziej zabrudzone pocierać miękką szczotką, po wyczyszczeniu spłukać powierzchnię wodą i wytrzeć miękką szmatką - plamy, zabrudzenia z długopisu, szminki, farby drukarskiej, druku gazetowego usuwać natychmiast pocierając szmatką; można zastosować również czyszczenie rozcieńczonym spirytusem. Nie stosować: Past, wosków, sprayów, silnych detergentów, rozpuszczalników i środków czyszczących zawierających rozpuszczalniki, Również niektórych środków do czyszczenia skóry naturalnej. Użycie ich może spowodować usztywnienie i pękanie materiału a także zmianę koloru i połysku powierzchni wyrobu. Nie prasować. Nie dopuszczać do kontaktu z nagrzanymi powierzchniami (kaloryfer).
Tkaniny szenilowe: tkaniny, które na swojej powierzchni posiadają włos (szenil, velur, nubuk syntetyczny) wymagają regularnego rozczesywania za pomocą miękkiej szczotki np. szczotki do ubrań. Zabieg ten pozwoli uniknąć zjawiska ugniatania się włosa na powierzchni tkaniny, szczególnie w miejscach intensywnego użytkowania. W przypadku gdy na powierzchni tkaniny rozlane zostanie coś mokrego np. kawa, należy najpierw odsączyć plamę za pomocą serwetki lub czystej, łatwo wchłaniającej ściereczki bawełnianej, następnie usunąć zabrudzenia stałe np. fusy, a dopiero potem przystąpić do odplamiania. W przeciwnym wypadku zabrudzenie może roznieść się na większej powierzchni oraz wniknąć w głąb włókien tkaniny, uniemożliwiając skuteczne jej wyczyszczenie. W trakcie odplamiania tkaniny odplamiaczami na bazie perchloru oraz detergentami w roztworze wodnym należy unikać zbytniego namaczania tkaniny, a po zakończeniu odplamiania jak najszybciej wysuszyć czyszczone miejsce, aby uniknąć powstania zacieków. W przypadku tkanin posiadających włos zaleca się w trakcie suszenia rozczesać jej powierzchnię, aby włókna nie pozostały zlepione, lecz odzyskały swą puszystość. Należy również unikać zbyt gwałtownego tarcia, aby nie uszkodzić struktury włókien, zaleca się raczej tamponowanie. Zalecane odplamiacze : perchloroetylen, denaturat, środki do czyszczenia tapicerki dostępne w handlu.
Elementy drewniane i drewnopochodne: do ich konserwacji i czyszczenia można użyć wielu popularnych środków pielęgnujących drewno, dostępnych powszechnie w sprzedaży, należy unikać mocnego tarcia oraz wykorzystywania szorstkich i twardych materiałów mogących rysować powierzchnię.